Autors Jānis Āboltiņš
•
2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.