No Google reklāmām var sūtīt pieteikumus

Danuta Mitule-Leite • 2020. gada 23. janvāris

Izveidots jauns Google Search reklāmas paplašinājums

Google sākusi izmēģināt jaunu  paplašinājumu -  Lead Form extensions, kas ļauj nosūtīt no reklāmas uzreiz pieteikumu ar savu kontaktinformāciju saziņai. 

Patlaban grūti pateikt, kā šis jauninājums iedzīvosies, taču jaunums ir diezgan principiāls. Iepriekš tik liela interaktivitāte nebija paredzēta.  Vienlaikus ir bēdīga vēsts - tiek izņemti no aprites īsziņu paplašinājumi, kas jau bija pierasta lieta un kuri tika pielietoti konkrētos gadījumos, kad bija noderīgi. 

Zemāk redzamajās bildītēs ir parādīts, kā jaunie paplašinājumi tiek veidoti, un kā tie izskatās. Izveidoju, izmēģināju - strādā!:) Taču jāņem vērā, ka tie ir paplašinājumi. Tas nozīmē, ka iespēja aizpildīt formu nav katru reizi, kad tiek parādīta reklāma. Dažreiz to var izdarīt, bet dažreiz nevar, un to nolemj Google algoritms. Pagaidām nav nācies pietiekami pastrādāt, lai varētu secināt, cik bieži caurmērā šis paplašinājums darbojas. Jāmēģina, tad jau redzēs:)
Visticamāk, Google šādu soli spērusi, sekojot Facebook, kura reklāmas ar formu pieteikumiem pagājušajā gadā piedzīvoja īstu uzvaras gājienu Latvijā un pasaulē. Formu aizpildīšanas reklāmas "Feisītī" veidoja visi, kam nebija slinkums. Rezultātā pieteikumi tika iesūtīti ļoti daudz, taču efektivitāte bieži vien bija apšaubāma. Pieteikuma nosūtīšana ir ļoti vienkāršota - Facebook lietotāja vietā jau ir ierakstījis vārdu un e-pastu, atliek tikai nospiest pogu, un anketa aizsūtīta. Rezultātā pēc tam, kad reklāmdevējs ar sūtītājiem sazinājās, interese par piedāvājumu bija tikai dažiem procentiem no visiem anketu sūtītājiem. Skatīsimies, kā šī lieta darbosies Google. Katrā ziņā tik vienkārši, kā Facebook viss nenotiek - visi savi dati anketā lietotājam ir jāieraksta pašam. Gan jau tas atsijās to daļu, kuriem nav intereses par piedāvājumu.

Google paplašinājuma versijā formā ir četras vietas: vārdam, e-pastam, telefonam un pasta indeksam (pēdējais, iespējams, citās valstīs tas ir būtisks).  Lai būtu glītāk, fonā var ielikt savu attēlu. Turklāt bez bildītes reklāmu izveidot neļauj. Pēc formas nosūtīšanas lietotājam parādās apstiprinājums, kura tekstu arī varam ierakstīt paši. 

Tā kā - varu tikai novēlēt veiksmi, izmantojot jaunievedumu. Sīkāks tā apraksts no Google atrodams šeit: 
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 26. marts
Th e body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Dzintra Lezdiņa 2020. gada 23. marts
Labdien visiem! Vēlos atgādināt par izmaiņām uzņēmumu darbalaikos sistēmā Google My Business, kas nepieciešami sakarā ar Corona vīrusa izplatību un ārkārtas situāciju valstī. Lūdzu, ļaujiet Jūsu klientiem un jebkuram citam cilvēkam redzēt, vai Jūs pašlaik strādājiet, vai tomēr esiet slēgti. Aicinu visus savus klientus, kuriem ir piekļuve Google My Business lapai, to izdarīt pašiem, vai arī sazināties ar mani, un es veikšu attiecīgas izmaiņas. Attiecīgu aicinājumu jau apmēram pirms nedēļas izteica arī Google. Google iesaka veikt sekojošas izmaiņas, kam pievienojos arī es. 1) Aktualizēt darbalaikus, 2) Aktualizēt telefonu - lai numurs tiešām būtu tas, pa kuru var sazvanīt, nevis, piemēram, stacionārais tālrunis slēgtā veikalā. 3) Izveidot un publicēt paziņojumu par darba režīmu ārkārtas stāvokļa laikā, cik lielā mērā Jūsu uzņēmumu tas ietekmē. 4) Pievienot šo informāciju arī pie uzņēmuma apraksta - lai tā sasniegtu pēc iespējas lielāku lietotāju skaitu. Google arī atgādina, ka nepieciešams kāds laiks, lai JŪsu veiktās izmaiņas tiktu parādītas visos rīkos. Tās var neparādīties uzreiz. Savukārt es varu informēt - ja gribēsiet nomainīt darbalaikus uz pilnībā slēgtu, vispirms, lūdzu, izdzēsiet visus Īpašos darbalaikus svētku dienās. Tie nevis vienkārši jānomaina uz slēgtu, bet jāizdzēš pavisam. Ja nebūs izdzēsti īpašie darbalaiki, sistēma neatļaus parastos darbalaikus atstāt slēgtus vienmēr. Google instrukcijas par šo tematu ir atrodamas šajā saitē: https://support.google.com/business/answer/9773423…
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 9. februāris
Vai ir iespējams nokārtot četrus Google Ads sertifikācijas eksāmenus vienā dienā? Atbilde ir - jā! Svētdiena ir veltīta kvalifikācijas celšanai, iegūstot visus piecus šobrīd pieejamos Google Ads sertifikātus: Search, Display, Video, Measurement un Shopping. Līdz ar to es priecīgi nopublicēju saiti uz savu Google Skillshop profilu, kas manu kvalifikāciju apliecina.
Show More
Share by: