Kāpēc uzņēmumam jābūt internetā?

Jānis Āboltiņš • 2018. gada 20. septembris

Daudziem tas ir pašsaprotami. Daži argumenti tiem, kuri vēl nav par to pārliecināti.

Iespējams, daudzi negribēs to atzīt. Taču Latvijas iedzīvotāji, tāpat kā visa Rietumu civilizācija, šobrīd ir pilnībā atkarīga no interneta. Neanalizēšu, vai tas ir labi vai slikti. Tas ir fakts. Tāpat fakts ir tas, ka internets piedāvā fantastiskas iespējas jebkuram uzņēmējam. Tie, kuri šīs iespējas izmanto, iegūst lielas priekšrocības. 


Savukārt, tie, kuri ignorē, agrāk vai vēlāk ir lemti neveiksmei. Tas ir tāpat kā ignorēt, piemēram, elektrības pastāvēšanu. Ar rokām es varētu izmazgāt savas drēbes, bet biznesa plāns mazgāt ar rokām viesnīcu veļu noteikti ciestu neveiksmi. Tagad - pie faktiem. Es mazliet uzskaitīšu Google pēdējo statatistiku par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem 2017.gadā.

77% Latvijas iedzīvotāju izmanto internetu privātām vajadzībām. 


Starp viņiem 84% aptaujāto to dara katru dienu, 11% - vismaz reizi nedēļā, bet atlikušie pieci procenti - vismaz reizi mēnesī. 82 procentiem lietotāju internets ir pirmā vieta, kur viņi meklē informāciju. Šie skaitļi ir stabils pamatojums tam, kāpēc ikvienam uzņēmumam jābūt atrodamam internetā, kāpēc nepieciešama sava mājas lapa un uzņēmuma lapa Google un Facebook. Ja Jūs tādas neizveidosiet, Jūsu uzņēmums nebūs atrodams nospiedošam vairākumam Jūsu potenciālo klientu.

Paturpināsim statistiku: 83% lietotāju patīk izmantot internetu, un 55% dod priekšroku izpildīt vajadzīgo darbību internetā, ja pastāv tāda iespēja. Paši ziniet, cik ērti ir apmaksāt rēķinus, iepirkties, nosūtīt iesniegumus iestādēm. Taču šīs ērtības ir pieejamas tikai tad, ja attiecīgā iestāde, uzņēmums vai veikals ir par to parūpējies. Internets piesaistīs cilvēkus vēl vairāk arī nākotnē. 34% lietotāju jūtas tik kompetenti, ka parāda citiem, kā izmantot atsevišķas interneta iespējas.

Uzdošu tradicionālo jautājumu - kā Jūsu klienti Jūs atrod?


Lai to saprastu, jānoskaidrto, kur cilvēki meklē informāciju. 59% izmanto gan internetu, gan citus informācijas avotus. 35% cilvēku meklē informāciju par tuvākajiem uzņēmumiem, precēm un pakalpojumiem tikai internetā un nekur citur. Tādu, kuri šim nolūkam internetu neizmanto, ir tikai 3%. Atkal jautājums - vai tiešām Jūs gribiet sev tikai šos 3% no iespējamajiem klientiem, bet pārējos atstāsiet konkurentiem?

No daudziem klientiem esmu dzirdējis līdzīgas vēlmes - tas viss ir teorija, dodiet man vairāk pircēju. Protams, to vēlas ikviens. Taču sasniegt šo mērķi nav iespējams, nezinot, kāds ir Jūsu pircēja ceļš līdz pirkumam. 54% internetā salīdzina dažādus piedāvājumus, preču cenas un īpašības. Turklāt 26% meklē, kur preci iegādāties un pārbauda, vai nav iespējams pirkt uzreiz internetā. Te tūlīt ir atbildes uz diviem jautājumiem - vai vajadzīgs interneta veikals un vai mājas lapās un reklāmās ir jāmin cenas? Atbildes, protams, ir - jā. Noteikti, ja vien nav citi ļoti svarīgi argumenti, lai to nedarītu. 25% lietotāju internetā meklē sev atbilstošus ražotājus vai piegādātājus vajadzīgajai precei vai pakalpojumam. Tieši tikpat liels skaits iepazīstas un studē citu cilvēku atsauksmes internetā.

Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 26. marts
Th e body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Dzintra Lezdiņa 2020. gada 23. marts
Labdien visiem! Vēlos atgādināt par izmaiņām uzņēmumu darbalaikos sistēmā Google My Business, kas nepieciešami sakarā ar Corona vīrusa izplatību un ārkārtas situāciju valstī. Lūdzu, ļaujiet Jūsu klientiem un jebkuram citam cilvēkam redzēt, vai Jūs pašlaik strādājiet, vai tomēr esiet slēgti. Aicinu visus savus klientus, kuriem ir piekļuve Google My Business lapai, to izdarīt pašiem, vai arī sazināties ar mani, un es veikšu attiecīgas izmaiņas. Attiecīgu aicinājumu jau apmēram pirms nedēļas izteica arī Google. Google iesaka veikt sekojošas izmaiņas, kam pievienojos arī es. 1) Aktualizēt darbalaikus, 2) Aktualizēt telefonu - lai numurs tiešām būtu tas, pa kuru var sazvanīt, nevis, piemēram, stacionārais tālrunis slēgtā veikalā. 3) Izveidot un publicēt paziņojumu par darba režīmu ārkārtas stāvokļa laikā, cik lielā mērā Jūsu uzņēmumu tas ietekmē. 4) Pievienot šo informāciju arī pie uzņēmuma apraksta - lai tā sasniegtu pēc iespējas lielāku lietotāju skaitu. Google arī atgādina, ka nepieciešams kāds laiks, lai JŪsu veiktās izmaiņas tiktu parādītas visos rīkos. Tās var neparādīties uzreiz. Savukārt es varu informēt - ja gribēsiet nomainīt darbalaikus uz pilnībā slēgtu, vispirms, lūdzu, izdzēsiet visus Īpašos darbalaikus svētku dienās. Tie nevis vienkārši jānomaina uz slēgtu, bet jāizdzēš pavisam. Ja nebūs izdzēsti īpašie darbalaiki, sistēma neatļaus parastos darbalaikus atstāt slēgtus vienmēr. Google instrukcijas par šo tematu ir atrodamas šajā saitē: https://support.google.com/business/answer/9773423…
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 9. februāris
Vai ir iespējams nokārtot četrus Google Ads sertifikācijas eksāmenus vienā dienā? Atbilde ir - jā! Svētdiena ir veltīta kvalifikācijas celšanai, iegūstot visus piecus šobrīd pieejamos Google Ads sertifikātus: Search, Display, Video, Measurement un Shopping. Līdz ar to es priecīgi nopublicēju saiti uz savu Google Skillshop profilu, kas manu kvalifikāciju apliecina.
Show More
Share by: