Iespējams, daudzi negribēs to atzīt. Taču Latvijas iedzīvotāji, tāpat kā visa Rietumu civilizācija, šobrīd ir pilnībā atkarīga no interneta. Neanalizēšu, vai tas ir labi vai slikti. Tas ir fakts. Tāpat fakts ir tas, ka internets piedāvā fantastiskas iespējas jebkuram uzņēmējam. Tie, kuri šīs iespējas izmanto, iegūst lielas priekšrocības.
Savukārt, tie, kuri ignorē, agrāk vai vēlāk ir lemti neveiksmei. Tas ir tāpat kā ignorēt, piemēram, elektrības pastāvēšanu. Ar rokām es varētu izmazgāt savas drēbes, bet biznesa plāns mazgāt ar rokām viesnīcu veļu noteikti ciestu neveiksmi. Tagad - pie faktiem. Es mazliet uzskaitīšu Google pēdējo statatistiku par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem 2017.gadā.
77% Latvijas iedzīvotāju izmanto internetu privātām vajadzībām.
Starp viņiem 84% aptaujāto to dara katru dienu, 11% - vismaz reizi nedēļā, bet atlikušie pieci procenti - vismaz reizi mēnesī. 82 procentiem lietotāju internets ir pirmā vieta, kur viņi meklē informāciju. Šie skaitļi ir stabils pamatojums tam, kāpēc ikvienam uzņēmumam jābūt atrodamam internetā, kāpēc nepieciešama sava mājas lapa un uzņēmuma lapa Google un Facebook. Ja Jūs tādas neizveidosiet, Jūsu uzņēmums nebūs atrodams nospiedošam vairākumam Jūsu potenciālo klientu.
Paturpināsim statistiku: 83% lietotāju patīk izmantot internetu, un 55% dod priekšroku izpildīt vajadzīgo darbību internetā, ja pastāv tāda iespēja. Paši ziniet, cik ērti ir apmaksāt rēķinus, iepirkties, nosūtīt iesniegumus iestādēm. Taču šīs ērtības ir pieejamas tikai tad, ja attiecīgā iestāde, uzņēmums vai veikals ir par to parūpējies. Internets piesaistīs cilvēkus vēl vairāk arī nākotnē. 34% lietotāju jūtas tik kompetenti, ka parāda citiem, kā izmantot atsevišķas interneta iespējas.
Uzdošu tradicionālo jautājumu - kā Jūsu klienti Jūs atrod?
Lai to saprastu, jānoskaidrto, kur cilvēki meklē informāciju. 59% izmanto gan internetu, gan citus informācijas avotus. 35% cilvēku meklē informāciju par tuvākajiem uzņēmumiem, precēm un pakalpojumiem tikai internetā un nekur citur. Tādu, kuri šim nolūkam internetu neizmanto, ir tikai 3%. Atkal jautājums - vai tiešām Jūs gribiet sev tikai šos 3% no iespējamajiem klientiem, bet pārējos atstāsiet konkurentiem?
No daudziem klientiem esmu dzirdējis līdzīgas vēlmes - tas viss ir teorija, dodiet man vairāk pircēju. Protams, to vēlas ikviens. Taču sasniegt šo mērķi nav iespējams, nezinot, kāds ir Jūsu pircēja ceļš līdz pirkumam. 54% internetā salīdzina dažādus piedāvājumus, preču cenas un īpašības. Turklāt 26% meklē, kur preci iegādāties un pārbauda, vai nav iespējams pirkt uzreiz internetā. Te tūlīt ir atbildes uz diviem jautājumiem - vai vajadzīgs interneta veikals un vai mājas lapās un reklāmās ir jāmin cenas? Atbildes, protams, ir - jā. Noteikti, ja vien nav citi ļoti svarīgi argumenti, lai to nedarītu. 25% lietotāju internetā meklē sev atbilstošus ražotājus vai piegādātājus vajadzīgajai precei vai pakalpojumam. Tieši tikpat liels skaits iepazīstas un studē citu cilvēku atsauksmes internetā.