Jauni klienti no Google - ar labu reklāmu un mājaslapu

Jānis Āboltiņš • 2018. gada 2. oktobris

Kā Google var palīdzēt iegūt jaunus klientus?

Kā iegūt jaunus klientus? Šis ir galvenais jautājums, kuru man uzdevuši klienti. Atbildes īsais variants ir: ar relevantu, precīzi nomērķētu reklāmu uz kvalitatīvu mājas lapu.

Reklāmas Google ir vislabākais reklāmas veids - tas ļauj ne tikai noteikt klientu skaitu, kas atnākuši no reklāmām, bet pat noteikt peļņu, kādu reklāma Jūsu uzņēmumam nesusi. Diemžēl reālā situācija ir tāda, ka Latvijā šīs iespējas ļoti bieži netiek izmantotas. Galvenais iemesls ir slikti izstrādātas mājas lapas, kuras kāds kaut kad veidojis par lēto. Prakse pierāda, ka vairāk nekā pusē gadījumu mājas lapā nav iespējams ievietot pat izsekošanas kodu. Tāpēc mēs nevaram pat paskatīties no kurienes cilvēki atnāk uz konkrēto lapu, par viņu darbībām tajā nemaz nerunājot. Šis ir temats atsevišķam rakstam, taču aplūkosim, ko ar Google reklāmām var izdarīt vienmēr.

1. Precīza atslēgvārdu atlase. Google Atslēgvārdu plānotājs ir galvenais rīks, kas palīdz parādīt reklāmas tieši tiem cilvēkiem, kuri meklē Jūsu pakalpojumu. Viņi ir daudz tuvāk pirkumam, nekā tie cilvēki, kuri klausās reklāmas radio vai skatās televīzijā. Ja viņi ir ievadījuši Google meklētājā kādu preci vai pakalpojumu, tas nozīmē, ka viņiem tiešām tas ir vajadzīgs. Cilvēki, kuri jau meklē Jūsu preci, uzklikšķinot uz reklāmas nonāk vajadzīgajā vietā - pie piedāvājuma. Tālākais jau ir atkarīgs no Jums - no preces cenas, kvalitātes, prasmes to pasniegt. Vairums patērētāju izmanto internetu, lai vispirms salīdzinātu cenas un piedāvājumus. Protams, ikviens mājas lapas apmeklētājs nebūs gatavs pirkt uzreiz tieši Jūsu preci. Taču viņš būs vēl krietnu soli tuvāk pirkumam.

2. Kvalitatīvi izveidota reklāma ir nākamais, kas nosaka to, lai cilvēki vispār nokļūst līdz Jūsu piedāvājumam. Tā jau ir tikai un vienīgi reklāmas veidotāja atbildība. Google ir noteicis skaidras vadlīnijas par tekstu atbilstību meklētajai precei un mājas lapas atbilstību meklētajai precei, un nodēvējis to svešvārdā par relevanci. Tas nozīmē to, ka reklāmas tekstam jābūt pēc iespējas tuvākam pašam atslēgvārdam un mājas lapā jābūt atrodamai meklētajai lietai vai pakalpojumam. Reklāmā ir iespējams veidot saites uz atsevišķām mājas lapas sadaļām, norādīt cenas un citu vērtīgu papildinformāciju, kas piesaista pircējus. Tāpat ir citi reklāmas paplašinājumi jeb papildu rindiņas, kas ir ļoti vērtīgas, lai sniegtu vajadzīgo informāciju par Jūsu uzņēmumu.

3. Precīza mērķauditorijas noteikšana. Veidojot Google baneru reklāmas, ir iespējams noteikt ļoti precīzu mērķauditoriju. Ikviens Google produktu lietotājs atstāj pēdas internetā, un tiek iedalīts zināmās kategorijās. Tās sadalās pēc vispārējām interesēm, kādas cilvēki izrāda internetā, kā arī pēc lietām, kuras viņi meklē un pērk internetā. Google šāda mapīte ir par ikvienu no mums. Tāpēc, ja, piemēram, es interesējos par datoriem, Google man rādīs datoru reklāmas, bet nerādīs dzīvnieku barības reklāmas, jo droši zina, ka mājdzīvnieki mani neinteresē. Visus šos uzstādījumus atkal nosaka reklāmas veidotājs, bet Google dotās iespējas ir ļoti precīzas. Uzņēmējam tas nozīmē vēl vienu veidu, kā parādīt savu piedāvajumu tieši savai auditorijai.

4. Pareiza reklāmas veida izvēle. Reklāmas veidotājam, noskaidrojot Jūsu uzņēmuma mērķauditoriju un īpatnības jāsaprot, vai Jums ir vajadzīga reklāma meklētājā, baneru reklāmas, video reklāmas, vai arī reklāmas mobilajos telefonos, kur lietotājs uzreiz var uzspiest zvana pogu. Var gadīties, ka vajadzīgi vairāki reklāmas veidi. Parastais ieteikums ir eksperimentēt, veidot A un B reklāmu variantus. Ir teorija, bet ir prakse. Tāpēc, ja ir nopietna interese par reklāmām un to atļauj budžets - sākumā ir labi izveidot vairākus variantus, lai saprastu, kurš labāk strādā. Tāds ir arī viens no Google labas prakes ieteikumiem. Arī remārketings ir labs un efektīvs reklāmas veids, kurš būtu vajadzīgs ikvienam.

5. Laika un vietas uzstādījumi. Tas nozīmē, ka pusdienu restorāna reklāma tiek rādīta biroju darbiniekiem, menedžeriem un uzņēmējiem darba dienu priekšpusdienās. Turklāt tā tiek rādīta konkrētajā pilsētā vai reģionā. Ja Jums ir piedāvājums biznesa cilvēkiem Daugavpilī, mēs to rādām Daugavpilī, nevis Liepājā un darba dienās, darba laikos.

Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 26. marts
Th e body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Dzintra Lezdiņa 2020. gada 23. marts
Labdien visiem! Vēlos atgādināt par izmaiņām uzņēmumu darbalaikos sistēmā Google My Business, kas nepieciešami sakarā ar Corona vīrusa izplatību un ārkārtas situāciju valstī. Lūdzu, ļaujiet Jūsu klientiem un jebkuram citam cilvēkam redzēt, vai Jūs pašlaik strādājiet, vai tomēr esiet slēgti. Aicinu visus savus klientus, kuriem ir piekļuve Google My Business lapai, to izdarīt pašiem, vai arī sazināties ar mani, un es veikšu attiecīgas izmaiņas. Attiecīgu aicinājumu jau apmēram pirms nedēļas izteica arī Google. Google iesaka veikt sekojošas izmaiņas, kam pievienojos arī es. 1) Aktualizēt darbalaikus, 2) Aktualizēt telefonu - lai numurs tiešām būtu tas, pa kuru var sazvanīt, nevis, piemēram, stacionārais tālrunis slēgtā veikalā. 3) Izveidot un publicēt paziņojumu par darba režīmu ārkārtas stāvokļa laikā, cik lielā mērā Jūsu uzņēmumu tas ietekmē. 4) Pievienot šo informāciju arī pie uzņēmuma apraksta - lai tā sasniegtu pēc iespējas lielāku lietotāju skaitu. Google arī atgādina, ka nepieciešams kāds laiks, lai JŪsu veiktās izmaiņas tiktu parādītas visos rīkos. Tās var neparādīties uzreiz. Savukārt es varu informēt - ja gribēsiet nomainīt darbalaikus uz pilnībā slēgtu, vispirms, lūdzu, izdzēsiet visus Īpašos darbalaikus svētku dienās. Tie nevis vienkārši jānomaina uz slēgtu, bet jāizdzēš pavisam. Ja nebūs izdzēsti īpašie darbalaiki, sistēma neatļaus parastos darbalaikus atstāt slēgtus vienmēr. Google instrukcijas par šo tematu ir atrodamas šajā saitē: https://support.google.com/business/answer/9773423…
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 9. februāris
Vai ir iespējams nokārtot četrus Google Ads sertifikācijas eksāmenus vienā dienā? Atbilde ir - jā! Svētdiena ir veltīta kvalifikācijas celšanai, iegūstot visus piecus šobrīd pieejamos Google Ads sertifikātus: Search, Display, Video, Measurement un Shopping. Līdz ar to es priecīgi nopublicēju saiti uz savu Google Skillshop profilu, kas manu kvalifikāciju apliecina.
Show More
Share by: