Kā iegūt jaunus klientus? Šis ir galvenais jautājums, kuru man uzdevuši klienti. Atbildes īsais variants ir: ar relevantu, precīzi nomērķētu reklāmu uz kvalitatīvu mājas lapu.
Reklāmas Google ir vislabākais reklāmas veids - tas ļauj ne tikai noteikt klientu skaitu, kas atnākuši no reklāmām, bet pat noteikt peļņu, kādu reklāma Jūsu uzņēmumam nesusi. Diemžēl reālā situācija ir tāda, ka Latvijā šīs iespējas ļoti bieži netiek izmantotas. Galvenais iemesls ir slikti izstrādātas mājas lapas, kuras kāds kaut kad veidojis par lēto. Prakse pierāda, ka vairāk nekā pusē gadījumu mājas lapā nav iespējams ievietot pat izsekošanas kodu. Tāpēc mēs nevaram pat paskatīties no kurienes cilvēki atnāk uz konkrēto lapu, par viņu darbībām tajā nemaz nerunājot. Šis ir temats atsevišķam rakstam, taču aplūkosim, ko ar Google reklāmām var izdarīt vienmēr.
1. Precīza atslēgvārdu atlase.
Google Atslēgvārdu plānotājs ir galvenais rīks, kas palīdz parādīt reklāmas tieši tiem cilvēkiem, kuri meklē Jūsu pakalpojumu. Viņi ir daudz tuvāk pirkumam, nekā tie cilvēki, kuri klausās reklāmas radio vai skatās televīzijā. Ja viņi ir ievadījuši Google meklētājā kādu preci vai pakalpojumu, tas nozīmē, ka viņiem tiešām tas ir vajadzīgs. Cilvēki, kuri jau meklē Jūsu preci, uzklikšķinot uz reklāmas nonāk vajadzīgajā vietā - pie piedāvājuma. Tālākais jau ir atkarīgs no Jums - no preces cenas, kvalitātes, prasmes to pasniegt. Vairums patērētāju izmanto internetu, lai vispirms salīdzinātu cenas un piedāvājumus. Protams, ikviens mājas lapas apmeklētājs nebūs gatavs pirkt uzreiz tieši Jūsu preci. Taču viņš būs vēl krietnu soli tuvāk pirkumam.
2. Kvalitatīvi izveidota reklāma
ir nākamais, kas nosaka to, lai cilvēki vispār nokļūst līdz Jūsu piedāvājumam. Tā jau ir tikai un vienīgi reklāmas veidotāja atbildība. Google ir noteicis skaidras vadlīnijas par tekstu atbilstību meklētajai precei un mājas lapas atbilstību meklētajai precei, un nodēvējis to svešvārdā par relevanci. Tas nozīmē to, ka reklāmas tekstam jābūt pēc iespējas tuvākam pašam atslēgvārdam un mājas lapā jābūt atrodamai meklētajai lietai vai pakalpojumam. Reklāmā ir iespējams veidot saites uz atsevišķām mājas lapas sadaļām, norādīt cenas un citu vērtīgu papildinformāciju, kas piesaista pircējus. Tāpat ir citi reklāmas paplašinājumi jeb papildu rindiņas, kas ir ļoti vērtīgas, lai sniegtu vajadzīgo informāciju par Jūsu uzņēmumu.
3. Precīza mērķauditorijas noteikšana.
Veidojot Google baneru reklāmas, ir iespējams noteikt ļoti precīzu mērķauditoriju. Ikviens Google produktu lietotājs atstāj pēdas internetā, un tiek iedalīts zināmās kategorijās. Tās sadalās pēc vispārējām interesēm, kādas cilvēki izrāda internetā, kā arī pēc lietām, kuras viņi meklē un pērk internetā. Google šāda mapīte ir par ikvienu no mums. Tāpēc, ja, piemēram, es interesējos par datoriem, Google man rādīs datoru reklāmas, bet nerādīs dzīvnieku barības reklāmas, jo droši zina, ka mājdzīvnieki mani neinteresē. Visus šos uzstādījumus atkal nosaka reklāmas veidotājs, bet Google dotās iespējas ir ļoti precīzas. Uzņēmējam tas nozīmē vēl vienu veidu, kā parādīt savu piedāvajumu tieši savai auditorijai.
4. Pareiza reklāmas veida izvēle.
Reklāmas veidotājam, noskaidrojot Jūsu uzņēmuma mērķauditoriju un īpatnības jāsaprot, vai Jums ir vajadzīga reklāma meklētājā, baneru reklāmas, video reklāmas, vai arī reklāmas mobilajos telefonos, kur lietotājs uzreiz var uzspiest zvana pogu. Var gadīties, ka vajadzīgi vairāki reklāmas veidi. Parastais ieteikums ir eksperimentēt, veidot A un B reklāmu variantus. Ir teorija, bet ir prakse. Tāpēc, ja ir nopietna interese par reklāmām un to atļauj budžets - sākumā ir labi izveidot vairākus variantus, lai saprastu, kurš labāk strādā. Tāds ir arī viens no Google labas prakes ieteikumiem. Arī remārketings ir labs un efektīvs reklāmas veids, kurš būtu vajadzīgs ikvienam.
5. Laika un vietas uzstādījumi.
Tas nozīmē, ka pusdienu restorāna reklāma tiek rādīta biroju darbiniekiem, menedžeriem un uzņēmējiem darba dienu priekšpusdienās. Turklāt tā tiek rādīta konkrētajā pilsētā vai reģionā. Ja Jums ir piedāvājums biznesa cilvēkiem Daugavpilī, mēs to rādām Daugavpilī, nevis Liepājā un darba dienās, darba laikos.