Reklāmas Google meklētājā kļūst dārgākas

Danuta Mitule-Leite • 2019. gada 13. septembris

Google šogad ir veicis virkni pasākumu, kas novedis pie ievērojama Google Search reklāmu sadārdzinājuma. 

Protams, Google tieši nav pacēlusi cenas, neko tādu viņi nepaziņo. Taču ir izveidota jauna reklāmu ranga noteikšanas sistēma, un rezultātā reklāmas izdevumi pieaug jūtami. Iespējams, pat vairākas reizes. Tas, cik lielā mērā šis pieaugums ietekmēs Jūsu reklāmas budžetu, ir atkarīgs no Jūsu reklāmas menedžera prasmes un arī no tehniskajām iespējām katrā konkrētā gadījumā.

Visa gada laika pakāpieniski tika ieviesta jauna kārtība izsolēs, pēc kurām reklāmas tiek parādītas vai netiek parādītas. Septembra nogalē tam tiek pielikts trekns punkts, likvidējot reklāmas vidējās pozīcijas metriku (Avarage Position). Reklāmas menedžeriem, kuri strādā ar manuālām izsoļu likmēm, tieši šī bija ļoti svarīga metrika, pēc kura vadīties. Tā bija iespējams efektīvi regulēt, kurās pozīcijās reklāmas ir redzama ar minimāliem izdevumiem.

Tās vietā tagad ir jaunas metrikas - Search absolute top impression rate “Impr. (Abs. Top) %” un Search top impression rate “Impr. (Top) %”. Tās parāda attiecīgi, cik procentus no visiem leģitīmajiem meklejumiem reklāma ir parādīta pašā pirmajā pozīcijā lapas augšā, vai arī lapas augšējā daļā, virs organiskajiem meklēšanas rezultātiem. Taču šī vēl būtu tikai pusbēda. Bāskervilu suns ir aprakts citur.

Ir mainīta reklāmas ranga noteikšanas sistēma, un ieviestas tā saucamās robežvērtības, kas saucas Ad Rank thresholds. Kā raksta Google, šī robežvērtība ir atkarīga no:
  • rekāmas kvalitātes (to nosaka vēl vairāki faktori),
  • reklāmas pozīcijas (pirmajā vietā, robežvērtība būs augstāka, nekā zemākās),
  • lietotāja iekārtas un atrašanāš vietas, citiem lietotāja signāliem,
  • meklējuma temata un dabas,
  • līdzīgu meklējumu izsoļu rezultātiem

Redzams, ka jauno robežvērtību ietekmē daudzi faktori, kuri nav atkarīgi no reklāmu veidotājiem. Google, protams uzsver, ka galvenais esot kvalitatīvas reklāmas. Taču citus faktorus reklāmas menedžeri nevar ne kontrolēt, ne ietekmēt. Turklāt šī robežvērtība mainās dinamiski – katrā virtuālajā izsolē. Mēs nezinām, kāda tā ir, tikai varam redzēt, vai mūsu reklāmas parādās vai neparādās. 

Kā tas atspoguļojas Jūsu Google Ads kontā un Google meklētājā?

Agrāk reklāmas rangu noteica pēc reklāmas atbilstības, mājaslapas atbilstības, plānotā CTR un, protams, izsoles likmes. Attiecīgi pēc šiem faktotiem Google saranžēja reklāmas pa vietām. Lapas augšā – līdz četrām vietām, lapas lejā – līdz trīs. Tātad – Google pirmajai lapai kopā – septiņas vietas. Princips bija tāds, ka reklāma maksāja vienu centu vairāk, nekā bija gatavs solīt nākamais izsoles dalībnieks. Manās kampaņās iepriekš brīnišķīgi darbojās reklāmas, kurās maksa par klikšķi bija daži centi. Tās ar labu pārklājumu bija pirmajās lapās, augstās vietās. OK, pieprasītās nozarēs tie bija daži desmiti centu, bet tas bija lēti. Tagad šie “zelta laiki” ir beigušies, un Google par rādīšanu augstākās vietās grib lielākas naudiņas. 

Ir noteiktas jau minētās mainīgās Robežvērtības, lai reklāma atrastos konkrētā vietā. Google pieprasa pašas noteiktu, nevienam nezināmu minimumu katrā izsolē. Un šis minimums ir gana augsts. Nākas celt likmes divas, trīz un pat vairāk reizes, lai nodrošinātu labu reklāmas pārklājumu.

Kas notiek, ja likmes atstāj zemākas? 

Google vienkārši parāda reklāmas ļoti reti. Stipri krītas pārklājums (Search Impression Share). Pat pie salīdzinoši augstām izsoles likmēm. Ja likmes ir viduvējas, reklāmas parādās augšpusē, bet reti.

Tādējādi arvien biežāk ir situācijas, kad Google lapas augšā vispār neparāda reklāmas, bet lejā parāda pārīti. Tātad no septiņām vietām aizpilda divas. Un tas notiek nozarēs, kurās ir vismaz 20, ja ne 30 reklāmdevēji, kuri uz šīm septiņām vietām pretendē. Pārējie vienkārši nesasniedz vajadzīgās likmes, lai pāsrniegtu Google ieviestās robežvērtības. Un, protams, tiklīdz es divkāršoju likmi, mana reklāma parādās. Google gluži vienkārši prasa par reklāmas rādīšanu izdevīgās pozīcijās stipri vairāk, nekā iepriekš. 

Kopā ar jauno sistēmu ir parādījušās arī jaunas automātiskās izsoļu stratēģijas – tās automātiski parāda reklāmas topā budžetā atvēlēto līdzekļu ietvaros. Var uzstādīt automātisko likmi, lai Jūsu reklāma visu laiku būtu “topā”. Taču maksa pa klikšķi būs pamatīga, un reklāmas budžets arī būs nepieciešams pamatīgs. 

Tā jau ir katra reklāmas menedžera izvēle – pakļauties Google vēlmei un mest naudu tās uzstādītajos spēļu automātos (automātiskajās izsoļu sistēmās), vai arī taupīt savu klientu budžetus un turpināt strādāt ar manuālām likmēm. Es joprojām izvēlos otro variantu, jo tas ļauj veidot daudz efektīvākas kampaņas. 
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 26. marts
Th e body content of your post goes here. To edit this text, click on it and delete this default text and start typing your own or paste your own from a different source.
Autors Dzintra Lezdiņa 2020. gada 23. marts
Labdien visiem! Vēlos atgādināt par izmaiņām uzņēmumu darbalaikos sistēmā Google My Business, kas nepieciešami sakarā ar Corona vīrusa izplatību un ārkārtas situāciju valstī. Lūdzu, ļaujiet Jūsu klientiem un jebkuram citam cilvēkam redzēt, vai Jūs pašlaik strādājiet, vai tomēr esiet slēgti. Aicinu visus savus klientus, kuriem ir piekļuve Google My Business lapai, to izdarīt pašiem, vai arī sazināties ar mani, un es veikšu attiecīgas izmaiņas. Attiecīgu aicinājumu jau apmēram pirms nedēļas izteica arī Google. Google iesaka veikt sekojošas izmaiņas, kam pievienojos arī es. 1) Aktualizēt darbalaikus, 2) Aktualizēt telefonu - lai numurs tiešām būtu tas, pa kuru var sazvanīt, nevis, piemēram, stacionārais tālrunis slēgtā veikalā. 3) Izveidot un publicēt paziņojumu par darba režīmu ārkārtas stāvokļa laikā, cik lielā mērā Jūsu uzņēmumu tas ietekmē. 4) Pievienot šo informāciju arī pie uzņēmuma apraksta - lai tā sasniegtu pēc iespējas lielāku lietotāju skaitu. Google arī atgādina, ka nepieciešams kāds laiks, lai JŪsu veiktās izmaiņas tiktu parādītas visos rīkos. Tās var neparādīties uzreiz. Savukārt es varu informēt - ja gribēsiet nomainīt darbalaikus uz pilnībā slēgtu, vispirms, lūdzu, izdzēsiet visus Īpašos darbalaikus svētku dienās. Tie nevis vienkārši jānomaina uz slēgtu, bet jāizdzēš pavisam. Ja nebūs izdzēsti īpašie darbalaiki, sistēma neatļaus parastos darbalaikus atstāt slēgtus vienmēr. Google instrukcijas par šo tematu ir atrodamas šajā saitē: https://support.google.com/business/answer/9773423…
Autors Jānis Āboltiņš 2020. gada 25. februāris
Apmēram pirms mēneša es publicēju rakstu par Google Ads jaunumu - Lead Form extensions, kas ļauj no reklāmām uzreiz nosūtīt pieteikuma formu, ja lietotājs to vēlas. Izrādās, ka jaunais paplašinājums tomēr Latvijā nestrādā. No Baltijas valstīm to varēsiet iedarbināt vienīgi kampaņām, kas darbojas Lietuvā. Tuvākās citas valstis - Somija, Zviedrija, Norvēģija, bet uz dienvidiem - Polija. Dažas dienas pēc pirmā Google paziņojuma es ķēros pie darba: izveidoju jauno pieteikuma formu un nosūtīju atbilstošo reklāmas paplašinājumu apstiprināšanai. Un - nepagāja ne diennakts, kad paplašinājums arī tika apstiprināts. Es ar nepacietību gaidīju, kā tad tas parādīsies lietotāju iekārtās, un kā tieši tiks sūtītas jaunās pierteikuma formas. Taču - nekā. Pagāja pāris nedēļas un paplašinājums tā arī ne reizi netika parādīts. Par notikušo pažēlojos Google Ads atbalsta dienestam un pēc dažām dienām saņēmu atbildi, ka jaunais produkts diemžēl nav pieejams visās valstīs, tostarp arī Latvijā nav. Pirms tam parastajā Google Ads Support sistēmā es šo daļu nekādi nevarēju atrast. Visticamāk, tā visiem nav pieejama arī tagad. Tāpēc - te būs saite uz Google atbildi ar valstu sarakstu, kurās tad jaunais paplašinājums strādā: https://support.google.com/google-ads/answer/9423234 Pa to laiku Google reālajā praksē (un šoreiz arī Latvijā) ir iedzīvinājusi citu jaunumu - parastās teksta reklāmas telefonos dažreiz tiek rādītas bez virsrakstie, tikai ar telefona numuru, kā redzams zemāk bildītē otrajā reklāmā (Silvana). Pagaidām esmu tikai konstatējis, ka Google Ads dažreiz tā dara, protams, ja reklāmai ir pievienots telefona paplašinājums. Taču, kuros gadījumos tieši, - tas pagaidām paliek noslēpums. Papētīšu to sīkāk, un varbūt atkal būs temats atsevišķam rakstam. Vēl pirms kāda pusotra gada līdzīgas reklāmas varēja izveidot atsevišķi mobilajām iekārtām Call Only kampaņās. To izmantoja dažādi neatliekamie dienesti, piemēram, autoevakuatori vai atslēgu servisi. Tad šīs kampaņas tika nolikvidētas, un, acīmredzot Google domā, ko likt vietā.
Autors Danuta Mitule-Leite 2020. gada 9. februāris
Vai ir iespējams nokārtot četrus Google Ads sertifikācijas eksāmenus vienā dienā? Atbilde ir - jā! Svētdiena ir veltīta kvalifikācijas celšanai, iegūstot visus piecus šobrīd pieejamos Google Ads sertifikātus: Search, Display, Video, Measurement un Shopping. Līdz ar to es priecīgi nopublicēju saiti uz savu Google Skillshop profilu, kas manu kvalifikāciju apliecina.
Show More
Share by: